31 Ocak 2015 Cumartesi

League of Legends Genel Kendine Uygun Şampiyonu Bulmak

Birincil yetenekler: Hangisi sizin şampiyonunuz?

Assassin: Yetenekleri ile güçlü burst damage verebilen şampiyonlardır. Gap Closer'ı, zıplaması, görünmezliği veya hareket hızını arttırabilen yetenekleri vardır.

Carry: Normal ataklarla (basic attack) saldırarak yüksek hasar verebilen şampiyonlardır. İyi beslenmiş carryler oyun sonunda takımlarını taşıyabilecek kapasitedelerdir (bu yüzden carry denir) fakat defansif olarak genelde çok güçsüzdürler ve iyi korunmaları gerekir. Genelde AD item kastıkları için AD Carry'de denir.

Savaşçı/Brusier: Defans ve ofansın dengeli bir şekilde dağıldığı şampiyonlardır. Tam olarak "öldürmesi zor olan ve hasar verebilen carry" şeklinde tanımlayadabiliriz.

Mage: Ya hep ya da hiç, yetenkleri ile inanılmaz fazla hasar veren şampiyonlardır. Çok az defansları olur ve büyük savaşlarada korunmaya ihtiyaçları vardır. Full AP item kasarak oynadıkları için AP Carry'de denir.

Tank: Çok yüksek defans, can ve CC'ye sahip fakat düşük AD ve AP'ye sahip şampiyonlardır. Tanklar genelde savaşı başlatır ve carryi korurlar.
İkincil yetenekler: Şampiyonunuz ne yapabilir?

Jungler: Oyunun ilk safhalarında jungle yani ormandaki canavarları kolayca öldürebilen ve minion dalgalarını kolayca temizleyebilen şampiyonlardır. Genelde lanelerde ki rakiplerini hazırlıksız yakalayarak öldürürler.

Melee: Yakından normal atak yapan şampiyonlardır. Yani hasar verebilmek için düşmanın dibine kadar girmek zorundalardır. Uzaktan yapılan (ranged) ataklara karşı savunmasızlardır.

Pusher: Pushlamaktan gelmektedir, itici manasına gelir. Çok çabuk minion dalgalarını temizleyen, kule veya inhibitörleri patlatabilen şampiyonlardır. Laneleri pushlarlar.

Ranged: Uzaktan hasar veren şampiyonlardır genelde carryler rangeddir. Tüm hasara karşı korunmasız olduklarından yakına girmemeleri gerekmektedir.

Recommended: Önerilen şampiyonlardır, oynamak için çok iyi bir oyuncu olmanız gerekmez yetenekleri çok basittir.

Stealth: Gizlenebilen şampiyonlardır, bir yetenek sayesinde diğer şampiyonlar tarafından görünmez hale gelebilirler.

Support: Destek şampiyonlarıdır, yetenekleri takım arkadaşlarına yardım edebilmek üzerindedir. Haritayı wardlamak, iyileştirmek, haritayı kontrol etmek, de-bufflar uygulamak bu sınıfın görevidir.

Şampiyonları tanımlamak için kullanılan kelimeler:

Squishy: Düşük can veya düşük defansa sahip şampiyonlara squishy denir çünkü onlar kolayca öldürülebilirler. Örnek olarak: Vayne genel olarak doğal olarak düşük can ile oyuna başlayan bir şampiyondur ve defans veya can veren itemlar almazsa çabuk ölebilir. Diğer taraftan Vladimir, oyun sonunda çok iyi can değerleri elde etmiş olsa dahi defansının az olması nedeni ile squishy sayılır.

Nuke: 1-2 saniye içinde inanılmaz büyük hasar verebilmeye denir. Genelde magelerde kombo yapılarak elde edilebilir. (assasinler gibi fakat daha az mobilitysi olanlar: örneğin Annie)

Glass Cannon: Can veya defans almayan ve full ofansif olarak oynayan Mage veya Melee Carry'lere denir.


Şuanda oyunda çok basit bir takım yapısı var: 
-Off-Tank/Bruiser = Solo Top Lane (üst koridor)
-AP Carry = Solo Mid Lane (orta koridor)
-Tanky-CC = Jungler (ormancı)
-AD Carry = Bottom Lane (alt koridor)
-Support = Bottom Lane (alt koridor)

Bu 5 rol değişiklik gösterebilir. Şimdi her lane de ki oyuncu için rolleri açıklayalım... 

TOP:
Junglerınızın gankleri sayesinde rakibinizin oyununu bozmaya çalışıp lane pushlanana kadar hayatta kalmaya çalışın. Pushladıktan sonra biraz feedlenmiş olmalısınız, solo kastığınınz için diğer lanelerden daha yüksek level olduğunuz için diğer lanelere ganke gidip takım arkadaşınızın daha rahatlamasına ve kill almasına yardımcı olmalısınız. Maç sonuna kadar ki göreviniz, biraz tanky ama aynı zamanda rakibe zarar verebilen bir build yapmak.

MID:
Junglerınızın gankleri sayesinde rakibinizin oyununu bozmaya çalışıp, lane pushlanana kadara hayatta kalmaya çalışın. Kill'i aldıktan sonra kuleyi alabilirsiniz ama bu sizi farm konusunda çok zorlar o yüzden özellikle bot lane'i gankleyip burst damage'ınız ile karşı takımın ADC'si ni çok kolay bir şekilde alabilirsiniz. Kill sayınız iyi olduğu sürece lane'de her türlü kazanırsınız. Maç sonuna kadar ki göreviniz, düşük canlı düşmanları burst damage'ınız ile 1-2 saniye için alıp takımınıza faydalı olmak için yüksek AP üzerine kurulu bir build 

JUNGLE:
Jungle ve laneler arasında hızlı ve efektif geziler yapmak takımınıza çok büyük bir avantaj sağlar. Jungle'da ki kampları hızlı bir şekilde halledip, laneleri CC'niz ile ganklemeniz lanede ki takım arkadaşınıza büyük bir avantaj verir kendiniz ve takım arkadaşlarınız için maç sonunda çok güçlü bir build yapma olanağı sağlar. Ne zaman dolaşacağınızı ve ne zaman lane pushlayacağınız bilmek sizin için çok önemli. Başarılı bir gankten sonra takım arkadaşınızla birlikte kuleye kadar pushlamaya çalışın. Laneler pushlandıktan sonra, team-fightlarda (takım savaşları) yardımcı olmaya çalışın. Maç sonuna kadar ki göreviniz sadece kendi jungle'ınızı değil düşman jungle'ını da kontrol altına almak, Dragon ve Baron'u smite ile garantilemek ve takım savaşlarında takıma destek vermek. 
 

Range BOTTOM:
İyi posizyon alma düşmanı daha fazla rahatsız etmenizi sağlar, minionlara last hit yapmak gelen gold miktarını arttırır ve lanede hayatta kalmak rakip takımı bot lane'ini zor durumda bırakır. Düşmanı sürekli rahatsız etmeye çalışın ta ki, gank gelene ve kill alana kadar. Bir kere lane'iniz temizlendiği zaman haritada dolaşıp en azından teamfightlarda fark yaratacağınız zamana kadar altın miktarınızı arttırmaya çalışın. Maç sonuna kadar ki göreviniz, düşmanın canını çabucak indirecek ve harita üzerinde ki görevleri hızlıca yapacak kadar AD ağırlıklı bir build yapmak.  

Support BOTTOM:
Takım arkadaşlarınızı koruma konusunda dikkatli olun, düşmanın hareketlerini görmek için ward yerleştirin ve takım arkadaşlarınızı bufflayacak olan itemlar alın ki teamfightlarda kazanmak daha kolay olsun. Early game'de takım arkadaşınızı ve kendinizi hayatta tutumak birincil göreviniz, bu sırada assistler ve gold veren itemlar sayesinde gold kazanmaya devam edin. Oyun devam ettikçe ward almayı sakın ihmal etmeyin, wardlar takımınızın kazanmasını çok daha kolay hale getirir. Maç sonuna kadar ki göreviniz, birazcık tanky aura bir build yapmanın yanı sıra harita kontrolü sağlamak için ward almak. 


Yukarıda da bahsettiğim gibi gerçek hayatta neler hissettiğiniz LoL oyununuza kayda değer ölçüde etki eder. Şimdi bu problemlere ve nasıl üstesinden geleceğimize bakalım. 

Yorgun: Eğer yorgunsanız posizyon almakta bile zorlanmanın yanı sıra ganklere, pushlamalara karşı tepki verme süreniz artacak ve muhtemelen öleceksiniz.

Gerçek hayat problemleriniz arasında üstesinden en kolay gelinebilecek şey yorgunluk. Eğer yorgunsanız belli ki uyuşuk olacaksınız, bunun üzerinde duralım. Reaksiyonlarınızın yavaş olması sizi düşman takımı için bir hedef haline getirir, o zaman TANK oynamaya çalışın. Tank olmak yorgun kişilerin veya oyun içerisinde nereye gideceklerini bilmeyenlerin elinde bile çok iyi olabilir. Genellikle, yorulduğunuz zaman kendinizi bi anda teamfightın en önünde bulursunuz, eğer ADC iseniz sorun olur ancak Tank oynarsanız o kadar da büyük bir problem değildir. Tank olarak, karşı takıma bir kere bile düşünmeden girişebilirsiniz. Hatta bazen onları hazırlıksız bile yakalayabilirsiniz.

Sinirli: Sinirlilik, aşırı derecede umarsamazlık ve agresif olmaya neden olan ilginç bir duygu. LoL'da agresif olmak, kazanamayacağınız bir savaşı fazla uzatmanıza neden olabilir.

Sinirli olmanız, umursamaz kararlar vermenize neden olur ve bir anda kendinizi düşmanın arkasında bulabilirsiniz. Agresif olmanın sadece kötü yanları var diyemeyiz, mesela early gameda agresif olmak early gameda çokca kill almanızı ve kuleyi çok daha hızlı pushlayabilmenizi sağlayabilir. Bu türde biri iseniz Off-tank veya bir Assassin size uygun demektir. Off-tank'ın gücü ve can fazlalığı sayesinde savaşı çok fazla bile uzatsanız sizi ölmekten kurtarabilir. Eğer Assassinseniz yüksek risk/yüksek ödül oyun stilini benimseyebilirsiniz. Kaçma kabilitiyeti yüksek bir şampiyon veya Flash-Ghost ikilisini zor durumlardan kaçmak için seçebilirsiniz.

Üzüntü: Bu duygu sizin, oyunu çok çok daha az önemsemenize neden olacak. Üzüntülü olmak ilgisizlik ve umursamaz kararlar almanıza neden olur.

Takımda ki diğer oyuncularıda etkileme durumu olduğu için bu duygu ile başa çıkmak bir hayli zor. Aslında, early gamede yanlış şeyler yapıp ölmekten kurtulamazsınız ve bir iki kere öldükten sonra umursamaz hale gelirsiniz. Bu yüzden sizin early game de korunmaya ihtiyacınız olabilir. Ranged ve tanky özellikleri olan bir şampiyon seçmek sizin için en iyisi olacaktır.

Önemseme: (Aslında pek sıkça görülen bir durum değil fakat en az diğer duygular kadar yıkıcı olabilir) Takım arkadaşlarınızı çok fazla önemsemek kendi oyununuzu unutmanıza neden olabilir. Genelde support şampiyonu oyuncularında olabilir. Oyun başladıktan bir kaç dakika sonunda kendinizi 0/4/1 gibi bir skorda bulabilirsiniz.

Çok sıklanan bir his olmadığı için oyununuza çok fazla etki edecek bir his de değil ve baş etmesi çok zor değil. Zaten işleri yolunda giden bir support şampiyonu oynamak istiyorsunuz, fakat aynı zamanda kendini supportlayabilen (destekleyebilen) bir şampiyona ihtiyacınız var. Ranged support veya tanky support seçerek bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz.

Kaybetme: Pekala, bu en iyilerimize bile olur! Çok kötü bir gün geçiriyor olabilirsiniz ve çok fazla maçı üst üste kaybetmiş olabilirsiniz. "Jungler Malphite Darius'u feedliyor" veya "Twisted Fate tamamen disconnect oldu" şeklinde olsa bile mühim değil eninde sonunda kötü bir zaman geçireceksiniz.

ARA VERİN! Bu sigara molası olabilir, yemek molası olabilir, tuvalet molası olabilir umrumda değil! Sadece biraz ara verin. Şuana kadar çok fazla yeni LoL oyuncusunuz 4 kere üst üste kaybettikten sonra oyunu bıraktığını gördüm. Bir kaç dakika boyunca rahatlayın ve bazen böyle salakça şeylerin olduğunun farkına varın. Bir geceliğine ara verin, bu rahatlamada size yardımcı olur. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder